Search This Blog

Jan 31, 2011

Wanita.

haalluuu~:D.hehe.urm tgh jalan2 carik jalan dkt blog2 yg aku follow..tetiber pjlanan aku terhenti pd satu blog nih...blog kwn aku masa kt Pengkalan Hulu dulu...iLi nama dberi.comel..:).hehehe.klik la iLi.untuk ke blog beliau.:))

ok dia ada buat mcm sajak/syair or papejelaa kan..yg puitis laa bg aku..aku suke pegi blog dier..sbb aku cm bygkan dia tgh ckp dgn aku masa tulis blog tuh/hehehe.mmg suka pon cara dia bcakap.kehkeh.*pengakuan terbuka nih ili oii.haha:P.*

then.aku tersentuh dengan satu hadith yg ada kt blog dier.....yg berbunyi:

"sebaik-baik wanita adalah..
yang apabila diberi sesuatu...
dia BERSYUKUR..
apabila tidak diberi apa-apa..
dia BERSABAR..

yang MENYENANGKAN HATI
bila kamu melihatnya..
yang MENTAATI mu
bila kamu menyuruhnya.."

dan aku terfikir..aku termasuk ke dlm golongan nih??oleh sebab aku nih blum b'suami ke ape kan..aku bygkan aku dgn ayah aku je..contoh terapat..dan termudah..

aku bersyukur ke kalau ayah aku bg apaapa kt aku?
aku sabar ke..kalau apa yg aku minta..x dapat??
aku senangkan hati ayah tak..bila ayah tengok aku?
aku taat tak ape yg ayah suruh??..

hermm...jwpnnyer...biarlah aku saje yg tahu kan..huhu..
hadith ni sgt membuat aku terfikir kembali ttg diri aku..sebagai seorang WANITA..yang tinggi darjatnya disisi Allah....aku layak ke??hermm......

Jan 29, 2011

Facebyebye!

wallaa~
erm,aku deactivate account FB ku.
mungkin sementara.
haha.i dont know.:D



kenapa deactivate?
i dont wanna be hypocrite.
FB tuh bkn face-to-face comunication..its letter-to-letter communication.so,drpd hurufhuruf yang disusun menjadi ayat tuh yg tak boleh mennunjukkan perasaan sebenar org yg menyusun huruf tersebut menjadi sebuah ayat..kdg2,apa yg ingin disampaikan x sampai maksud yg sebenar..pndpt aku laa kan..huhu.no offense!

aku nak latih diri aku.
kawal nafsu on9..huh..blog?erm psl blog boleh dpertimbangkan lagi....sbb hanya aku je yg mmbebel dan menempek ayat kt cni..kadang baruuu ada respon..kdg2 x de pon..keh3..aku x kesahh.hohoho~

macamana dgn kerja stalk menyetalk saya?
haaa yang ni sepatotnyaa aku ltk kedudukan paling atas..wuhhooo~.umum mengetahui aku juga slaha seorang stalker-AGAK-tegar...ingin aku tegaskan AGAk ye..bukan SANGAT.haha,
well,aku stalk org tertentu je."Stalk untuk Pengetahuan"..tak gitu ??.hahah.kerjaya stalker nih memrlukan hati yg kuat.dan perlu thn tanggung risiko..sbb benda yg mungkin kita dapat tahu tuh,mungkin meng-Happykan diri atau meng-Kuciwakan diri..tak pun men-cemburubiru kan diri kita sendiri.hoho.*ye,saya bckp berdasarkan pengalaman..lalalal~*



Jadi,nilah antara sebab2 aku Deactivate FB ku.kalau ada apa2 perkara fenting lagi musfahak. sila hubungi saya melalui handphone atau di blog shj.atau pun tanya saje di Formspring sy.di kotak pink ditepi itu.:))

*baekk aku lyn adik Phineas and Ferb kat Disney C.hohoho~*

sy taw ade yg rindu sayaaaaa..kan?HAHAHAH;P
btw, abang Mark..i'll be back .maybe!? ^_____^ y

Jan 27, 2011

kata.


imanku....
kadang di atas,
kadang di bawah,
barangkali...di bawah lebih banyak..

tika kata puji menerobos ossicle telinga ku,
pabila neuronneuron mula bertindak..
kata puji kadang buat kita lupa,
siapa kita sebenarnya,
ya,siapa kita?insan lemah lagi hina..
untuk apa kata puji?jika kerna ia..
kita alpa..
kita lupa..
namun,kasih diterima atas kata puji yang diberi..
kerna ia,buat aku sedar...
aku hanya insan yang mudah lupa,mudah alpa..
dan perlu diberi peringatan..:)

ya rabb,ya ilahi,kau kuatkan hatiku,
walau kata puji,
walau kata keji,
aku tahu,
aku ada Mu,ya Allah.

Jan 18, 2011

Aku bukan Dia


aku TAK hebat

macam dia...

aku TAK kuat

macam dia...

aku TAK cantik

macam dia....

aku TAK baik

macam dia...

aku TAK bijak

macam dia...

aku hanya

hebat.
cantik.
kuat.
baik.
bijak.

macam Aku.

bukan macam dia.
dan aku,memang tak boleh jadi dia.

dan jangan mengharap aku jadi dia.

kerana....

aku adalah aku.

Jan 17, 2011

Bila......

bila stress saya makan,

bila makan saya tak penah stress.



kenapa ?kenapa ?kenapa ?

sebab tu lah badan saya ni dah

BANG BANG BOOOMMM !


aishhh,TOLONG INGATKAN AKU.:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...