Search This Blog

Nov 10, 2011

CukupRasa.

sungguh,tibatiba rasa macam down.
tak tipu.
betullah orang kata kalau buat baik ni jalannya berliku.aku tahu aku pun tak baik,tak alim,banyakk lagi tak..but,i am trying to be one..walau tidak seperfect mereka.cukuplah hanya aku dan Dia shaja yang tahu dimana tahapku.
ok back to the topic,tibatiba teringat dkt ayat al-quran ni,mula2 ingat gitu-gitu je,xpasti surah mana,
terus pegi google..haa ni dptlah ayatnya yg lengkap..

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" (QS Al-Ankabut:2-3).

dan dapat juga hadis yang diriwayatkan oleh Thabrani daripada Abu Umamah, Allah berfirman kepada malaikat-Nya bermaksud : "Pergilah kepada hambaKu. Lalu timpalah bermacam-macam ujian kepadanya kerana Aku mahu mendengar suaranya."

sungguh,tibatiba rasa bersemangat..tuptup dkt FB jumpa plak sorg hamba Allah cmnt kt status kwn aku dier tulis:
'mse mule2 rasulullah diutuskan, tyme tu hanye baginda seorg diri berdakwah n mule mndpt bantuan para sahabat..tyme tu di mekah umat islam bilangannye sgt sedikit n sgt2 mendapat tentangan..dibaling batu sampai berdarah n dibaling najis sehinggekan umar dn hamzah bertanye kpde baginda knape kite x lwn blk..tp nabi kate bersabar, perintah blom diturunkan lg..mmg mse tu cabaran sgt hebat namun sedikit keluhan pon x terkeluar dr mulut mereka...'(Abdullah,2011)

see,even nabi Muhammad s.a.w lagi kuat cbrn Baginda,apatah lagi aku yang belum tentu duduk bangun di sisi Allah?
sungguh,aku bercakap berdasarkan apa yang aku tahu.
ada orang boleh terima,ada yang tidak.
tak mengapa,mungkin aku sendiri yang salah cara.
pemikiran manusia lainlain kan?
aku harap kita semua senantiasa disinari nur hidayah dari-Nya.
walau apa jua pemikiran kita,
kita semua datang dari-Nya,dan kembali kepada-Nya jua.

satu shj,
tak nak cakap banyak disini.
biar Dia dan aku shj yang tahu apa isihati.
dan ingatlah,Dia juga tahu apa dihati mu.

KUAT dan TABAHLAH WAHAI DIRI!
ALLAH SENTIASA DISISI.


psst,ada orang ingat aku merepek?haha.mungkin.
xpe.semoga anda dapat apa yang ingin aku smpykan satu masa nanti.insyaAllah.:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...