Search This Blog

Dec 5, 2010

selaamaat paaaagi,kawankawan !




assalamualaikum.rasanyer ni post pling terawal pagi yang pernah dipostkan oleh aku.yeahhh *clap clap clap* untuk diri sendiri...jam di desktop menunjukkkan pukul 6.42am.dan bunyi keleteak keletuk keyboard yang ditekan olehku..memecah kedamaian pagi..
ohhh!hujannn baru sahaja membasahi alam di pagi yang damai ini...ibuibu bapabapa abang kakak mungkin sedang keluar atau sudah keluar mencari rezeki....emmm..mungkin...
tapi,aku pasti raaaamaaaaiiii anak2 muda yang masih enak lena dibuai mimpi...huhu...ada yang terus bangun,solat dan mandi melawan nafsunafsu tidur dan mulakan hari dengan bersemangat..ada yang bangun subuh,tidur kembali...ade yang terus tidur..tanpa menghiraukan waktu subuh yang semakin jauhh melambai pergi untuk hari ini..atau mungkin...baru sahaja tersedar dari lena..dan terus tergocohgocoh mengambil wudhu'...dan,tidak keterlaluan jika aku katakan ada yang baru hendak melelapkan mata..oleh kerana berjaya menjadi "burung hantu homosapien' (suka hatilimpa aku je buat spesies baru.;X)yang berjaya..


ermmm,ini antara normanorma kehidupan pagi yang biasa dilakukan oleh kita..ingin aku tegaskan.."KITA"..kenapa aku tegaskan KITA???sebab aku juga tak terlepas daripada normanorma ini....semuanya kembali kepada diri sendiri..jalan mana yang menjadi pilihan...dalam kehidupan kan banyak yang perlu diri kita pilih...dua "makhluk" yang sentiasa mennguasai kita "NAFSU" dan "AKAL"..antara dua..apa pilihan anda pagi ini ?
aku pon kene buat pilihan lepas ni..lepas online nak tido balik atau mandi terus(kantoi tak mandi laagi.haha) ??aku rasa ni pilihan yang berat,sebab aku terlalu manjakan cikNAFSU tidur...*sigh*.teka apa akan aku lakukan selepas ini ????taraaaa.

assalamualaikum
-evasofea.tamat ditaip pada 6.59am.(betul ni tak tipuuu!)diedit dan dipost lambat sket laa.:D

1 comment:

Melle Abadi said...

kadang2, aku bangun awal tapi tiada hala tuju kehidupan, haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...