Search This Blog

Jan 31, 2011

Wanita.

haalluuu~:D.hehe.urm tgh jalan2 carik jalan dkt blog2 yg aku follow..tetiber pjlanan aku terhenti pd satu blog nih...blog kwn aku masa kt Pengkalan Hulu dulu...iLi nama dberi.comel..:).hehehe.klik la iLi.untuk ke blog beliau.:))

ok dia ada buat mcm sajak/syair or papejelaa kan..yg puitis laa bg aku..aku suke pegi blog dier..sbb aku cm bygkan dia tgh ckp dgn aku masa tulis blog tuh/hehehe.mmg suka pon cara dia bcakap.kehkeh.*pengakuan terbuka nih ili oii.haha:P.*

then.aku tersentuh dengan satu hadith yg ada kt blog dier.....yg berbunyi:

"sebaik-baik wanita adalah..
yang apabila diberi sesuatu...
dia BERSYUKUR..
apabila tidak diberi apa-apa..
dia BERSABAR..

yang MENYENANGKAN HATI
bila kamu melihatnya..
yang MENTAATI mu
bila kamu menyuruhnya.."

dan aku terfikir..aku termasuk ke dlm golongan nih??oleh sebab aku nih blum b'suami ke ape kan..aku bygkan aku dgn ayah aku je..contoh terapat..dan termudah..

aku bersyukur ke kalau ayah aku bg apaapa kt aku?
aku sabar ke..kalau apa yg aku minta..x dapat??
aku senangkan hati ayah tak..bila ayah tengok aku?
aku taat tak ape yg ayah suruh??..

hermm...jwpnnyer...biarlah aku saje yg tahu kan..huhu..
hadith ni sgt membuat aku terfikir kembali ttg diri aku..sebagai seorang WANITA..yang tinggi darjatnya disisi Allah....aku layak ke??hermm......

3 comments:

fesyendisaster said...

I LIKE THIS POST! astghfirullah.. YA ALLAH tunjukknlah dan dorongilah aq serta kawan2 ku ke jalan mu.. supaya kami tidak terlalai aminnn.. ;)

ilitralala said...

mayo... gile terharu weyh... huhuhu

mayo mayonisofea. said...

cikFD:yup.aminn.insyaAllah.:)
ili:thnx sbb terharu paru.:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...