Search This Blog

Apr 1, 2010

what aboutt....FUTURE?_;epilog.

salam.arini lmbt kot aku on9.slalu pagi2 aku dah mencanak dpn pc nih.adeyh..
haha.harini,aku buat resepi baru."spagetti yg sos dier x gune sos PREGO dan seiringan dgnnya.",Act,aku x crik lagi pae tajuk nye.nti nextnext post aku bgtau resepi cmner.nak x?kalo x der org nak.x molahh post.haha.sedap kot.(bg aku lah).
TP,mkn spesis "pasta"nih bykbyk..cpat muak kot.ermm.ok2.out of it.sebenarnya aku nak cite psl future kot harini.ermm.


ok,lets begin now!.Sebenarnya aku nak ckp psl future nih..psl aku lahh.it's about my future.Td,lpas bgun tidur..aku turun bwh suma lah..br mkn adik aku sbb dier nak gi sekolah dah..
tibatiba,x semenamena dia mnghulurkan surat."eva,surat mu.."
aku ambil smbil mulutku berkata"surat gapo ni weyh??ermm"..aku pon bukaklahh.
skali surat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam(SPA).baru aku tringat..oh aku ada apply menda nih..untuk program diploma 3Tahun.
dlm surat tuh mngatakan bahawa "permohonan anda sedang diproses..nanti kalau ada Jawatan atau tempat yg kosong akan dipanggil interview..(lebih kurang cmni lahh ayt dia.aku mls nk tulis pepanjang).

Aku pun berfikir sejenak..kalaulah dipanggil temuduga nih,aku nak pergi ke??memanglah aku akan dpt elaun sume..freee suma..sbb govmen tanggung.TP,aku kene kerja dulu dgn govmen 5TAHUN..oh,untuk pengetahuan korang aku apply 3 pilihan.
1.Pembantu Pegawai Farmasi pelatih.(dgn harapan aku akan mnjadi Pegawai Farmasi satu hari nanti.cita2 aku kot.)
2.Juruteknologi Makmal Perubatan Pelatih.(yang ni just "suka suka".hahah.tp agak minat.)
3.Juruteknologi Pergigian Pelatih.(yang nih aku main letak jer.)
pk2.aku bg situasi yg tgh berlegar di cerebrum dan hypothalamus aku skang ni lps dpt surat tuh.
'Contohnya aku dpt Diploma untuk Pembantu pegawai Farmasi pelatih,cuba kira..aku belajar 3 tahun diploma.untuk jd Pen.Peg Farmasi pelatih.kena kerja 5 tahun dgn govmen.tak boleh sambung belajar dlm masa tuh.3 + 5= 8thun.
sekarang umur aku 18.18+8=26..kalo ade rezeki aku nak sambung degree.4tahun.
so,umur 30 baru aku dpt degree.
padahal target aku at least umur 30 dah nk buka farmasi sendiri.(angan2 lah kan.)
agak lambat lah kan.(ni suma berdasarkan apa yg aku tahu.kalau ada yg lebih tahu,sila berithu ye?.terima kasih.)
ermmm.takpelahh aku hold dulu menda nih.
nanti bile result permohonan UPU dah keluar.baru aku decide nak masuk mana.
kalau dpt asasi farmasi or sains hayat kt mana2 IPTA aku insyaAllah ambik yg tuh.
kalo dpt Dip Farmasi kat UiTm aku pon mungkin terima.apapon,we'll wait and see how.
insyaAllah DIA akan tunjukakkan jalan yg terbaik untuk kita.DIa kan Maha MEngetahui dan maha Bijaksana.Wallahualam.

"Ya Allah ya tuhanku,maha pengasih lagi maha penyayang, engkau tunjukilah aku jalan yang benar dan lurus.Berikanlah aku kesudahan yang terbaik dalam hidup ini.Sesungguhnya,engkau yang maha mengetahui lagi maha bijaksana.".Amin.

Haa,di post ni jgk aku nak ucap Congrats and all d best untuk kwn2 aku yg dpt interview JPA/MARA.korang boleh punya lah!!.rugi plk aku x apply dulu.(haha.mmg xkn dpt kot.).hihih
ok.bye!


Salam.
-evasofea.

2 comments:

Anonymous said...

Surat gapo nih?? hahaha.. Mayo, besar cita-cita ko nak keje ngan SPA. Bukan kene abiskan study dlu baru apply? smgt giler ko nak jd pharmacist. ak pn doakn ko berjaya jd pharmacist.

Unknown said...

hakhakhak.weyh,ni untuk diploma 3 tahun lah.blaja dulu free2,dpt elaun rm4oo++..then,keje ngan govmen 5 thun.kire kontrak lah.ntah papeje.aku pon x phm.nti kalo dier pgiil interview.aku x mo kot pegi.hihih.:P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...